Морська безодня приховує під товщею води багато об'єктів, що затонули. Любителям рек-дайвінгу знайоме хвилююче почуття, яке їх наповнює, під час занурення на корабель, що затонув. Це гримуча суміш страху, інтересу та поваги. Кожен аквалангіст хоче доторкнутися до історії, адже багато кораблів було потоплено під час героїчних битв у тій чи іншій війні, які відбувалися у різні століття. Також на дні морів та океанів знайшли свій останній притулок кораблі, які не впоралися з бурхливою силою розгніваної природи. Багато суден зберігають досі таємниці нерозгаданих аварій кораблів.
Багато кораблів мають велике значення для підводної екосистеми, є штучними рифами. В них живуть багато живих істот, починаючи від маленьких крабів і закінчуючи великими акулами.
Це казкове місце знаходиться недалеко від неповторного Великого Бар'єрного рифу, який знаходиться під захистом Юнеско. Пароплав 110-метровий "Yongala" був зроблений в 1903 році і був власністю компанії Аделаїда. У далекому 1911 році прямуючи з Мельбурна в Кернс пароплав потрапив у сильний шторм і зазнав корабельної аварії. На судні перебувало пасажирів та команди 122 людини, всі вони згинули в морській безодні.
Місце де затонув "Yongala" знаходиться недалеко від узбережжя Таунсвілла і було відкрито в 1958 році. Цей пароплав розташувався на глибині десь 30 метрів і вважається одним із найбільших та менш пошкоджених часом кораблем. Понад 10 тисяч аквалангістів на рік приїжджають подивитися на цей пароплав, який представляє історичну цінність Квінсленду.
Заборонено запливати у внутрішні приміщення (каюти, трюми). Весь пароплав за сто років обріс коралами та утворилася унікальна екосистема, що привабило до цього місця багато підводних мешканців. Тут можна зустріти скатів, великих груперів, восьминогів, черепах, косяки ставриди і таке інше.
Лайнер класу люкс "Президент Кулідж", вважався одним із найкрасивіших та екстравагантних, зроблених у США у тридцятих роках (1931 рік випуску). Це був розкішний лайнер, на палубі розмістилося два басейни, тренажерний зал, дитяча кімната, бібліотека, перукарня, місця для спорту (теніс, гольф, сквош) і так далі.
Коли почалася Друга світова війна, судно переробили на військовий вантажний корабель. У 1942 році "Президент Кулідж" через помилку капітана натрапив на дві міни біля гавані Еспіріту-Санто і потонув, при цьому загинуло лише двоє людей.
У недалекому 2007 році, лайнер включений був до п'ятірки найкращих позицій щодо дайвінгу на планеті. Величезний лайнер довжиною до 200 метрів вважається чудовим, не зворушеним і найпрекраснішим кораблем, який зазнав катастрофи під час війни, за кілька кілометрів від Луганвіле, біля острова Еспіриту-Санто.
Прозорість водоймища тут приблизно 20-25 метрів. Лайнер розташувався на глибині від 20 до 70 метрів, що робить його найдоступнішим на планеті для дайвінгу. Не досвідчені аквалангісти можуть оглянути судно зовні, а професійні дайвери при внутрішньому огляді можуть побачити розкіш і велич суміщене з військовою тематикою. У спеціальній кімнаті можна побачити перлину цього лайнера, керамічну фігуру "Жінка на єдинорозі", яка на сьогоднішній день ідеально зберіглася. Щоб повністю дослідити судно, одного занурення мало.
У цьому місці знаходиться цвинтар військових кораблів і гідно може бути оцінений навіть самими вибагливими рек-дайверами. Тут знайшов останній притулок майже весь японський флот, а також 60 суден знищений з повітря літаками далекого 1944 року. Одним з найкращих і легко доступних кораблів вважається "Fujukawa Maru" для Wreck diving. Воно розташувалося на мілководді у вертикальному положенні. В області містка зможете знайти наповнену тару саке і прочитати серійний номер двигуна.
У лагуні Трук (40 миль у діаметрі) знаходяться кораблі, літаки, військова техніка загалом на 180 000 тонн металу, які були потоплені 1944 року в період з 17 по 18 лютого.
Влада Мікронезії всіма силами намагається лагуну зберегти в такому вигляді як є і перетворила її на військовий музей. Можна без жодних обмежень розглядати кораблі, літаки, але піднімати на поверхню води що-небудь, категорично заборонено. Боєприпаси, вибухівки, торпеди, досі там знаходяться. Пам'ятайте: лагуна Трук – це військова братська могила.
Корабель "Генерал Ванденберг" має протилежність від інших затонулих суден, яке притягує прихильників рек-дайвінгу, він не потрапив у аварію, а свідомо був потоплений для утворення штучного рифу.
Побудований "Генерал Ванденберг" був у 1943 році, під час війни не постраждав та успішно служив до 1983 року. У 2009 році біля Кі-Уеста було потоплено.
Захоплюючись дайвінгом на об'єкти, що затонули, не зможете залишитися осторонь і обов'язково знайдете час, щоб помилуватися кораблем, який пройшов війну і на сьогоднішній день перебуває в хорошому стані. Зможете пропливти через шахти ліфтові, супутникові тарілки, а також помилуватися різними тваринами, для яких судно стало постійним будинком.
Судно "Рона" перенесло аварію корабля в далекому 1867 році, біля гавані Солт-Айленда, внаслідок урагану, що обрушився на корабель. В результаті вся команда та пасажири у 123 особи загинула. Коли пасажири лягали спати, вони прив'язували себе, якщо була погана погода, щоб під час сну не впасти і не отримати травму. На сьогоднішній день судно непогано зберіглося, а чарівна флора та фауна, дайвінг у цих місцях робить привабливим та незабутнім.
Нещодавно, біля південного узбережжя на Карибах у 1984 році стався цікавий випадок. У порт Бонайре зайшло суховантажне судно (довжина 70 метрів) "Hilma Hooker", при ретельному огляді корабля митниками було знайдено близько 12 тонн марихуани. При тривалому розслідуванню не було знайдено господаря вантажу та власника суховантажу, тоді місцева влада вирішила затопити судно неподалік узбережжя.
Корабель спочиває на глибині до 30 метрів. Вода в цій місцевості кристально чиста, так що дайвер легко пропливе від початку і до кінця корабля. Карибські острови славляться своєю неземною красою. Судно вважається штучним рифом, обросло коралами і в ньому оселилося безліч підводних жителів. Дайвінг в цій акваторії не за-будете не коли, по можливості Вас завжди буде тягнути в це місце.
Затонуле судно "Usat Liberty" є однією з найголовніших пам'яток Балі. Судно лежить біля затоки Туламбен, де узбережжя усіяне чорним піском. Це одне з найдоступніших на Землі дайвінг-сафарі, де корабель лежить недалеко від берега, на глибині від 8 до 30 метрів. Зробивши невеликий заплив і завдяки прозорості води, зможете досконало дослідити останки "Usat Liberty". Повністю судно поглинене морськими рослинами і знайшло притулок багато тихоокеанської живності, все це зробить такий дайвінг більш яскравим і незабутнім.
Пором "Зенобія" побудований був у 1979 році, і зазнав корабельної аварії у своєму першому вояжі, прямуючи зі Швеції до Сирії. У цій трагедії з людей ніхто не постраждав, а ось судно потонуло і спочиває на дні переверненим на бік, недалеко від узбережжя Ларнаки, приблизно за 42 метри від берега.
Головною пам'яткою "Зенобія" є те, що на палубі було 120 автотранспортних засобів і всі вони пішли на дно з поромом. Дайвінг-сафарі підходить для професійних аквалангістів, яким по силі пропливти весь пором (72 метри) та уважно розглянути залишки вантажу та уламки різних вантажівок.
До будь-якої подорожі треба готуватися заздалегідь. Щоб дайвінг-сафарі було незабутнє та безпечне, загляньте в Києві до магазину Батискаф, де добре навчені менеджери допоможуть вибрати спорядження для дайвінгу, або замовити через сайт магазину з доставкою товару в будь-яку точку України.