Якщо Ви закохані в море, подобається стихія водна, для Вас дайвінг став трохи більше ніж захоплення, і вирішили Ви купити собі для дайвінгу обладнання, приділити особливу увагу треба регуляторам. Він вважається одним з найголовніших в екіпіровці для дайвінгу елементом. Служити Вам буде регулятор для подачі повітря під водою, яким Ви будите дихати. Від правильно обраного цього девайса, буде залежати на пряму Ваш комфорт під водою, здоров'я, навіть життя.
Перед тим, як вибрати собі регулятор, точно повинні знати в яких умовах будите його застосовувати: холодна або тепла вода, забруднена і чи чиста, на яку глибину максимальну відбуватиметься занурення. Якщо не знаєте де будите пірнати, в якому місці опинитеся, або надалі плануєте закінчувати курси для занурень в різних умовах, щоб потім не купувати ще один регулятор, краще відразу взяти один хороший, який підійде Вам під будь-яке занурення, яке заплануєте. Цей елемент спорядження береться не на один, навіть не на три роки, при своєчасному обслуговуванні, вистачить його на 10-20 років.
Компенсатори плавучості для дайвінгу
Щоб не заплутатися Вам при виборі регулятора, правильно його вибрати, в Києві є такий мультибрендовий магазин, який спеціалізується на продажу вже більше 25 років і ремонті, обслуговування устаткування для дайвінгу, називається він Батискаф. Найкращий в Україні вибір спорядження, низькі ціни і звичайно представлені лідери світові у виробництві все для дайвінгу.
Вміст регулятора з трьох частин: перша ступінь (редуктор), потім йде друга ступінь (легочник), потім шланг низького тиску який з'єднує між собою обидві ступені. Редуктор (1 ступінь) служить для перетворення високого тиску (300-200 бар), який з балона надходить, до проміжного, десь до 12-8 бар. Легочник (2 ступінь) до залишкового тиску знижує, рівну навколишньому середовищу. Вони бувають поршневі, мембранні, не збалансовані, збалансовані, відкриті, закриті (суха камера).
MK 25 EVO DIN 300 / A700 + R 195 октопус
У редукторі обов'язково порти низького присутні і високого тиску, їх переплутати не як не вийде, у них йде різна різьблення.
Високого тиску порт в дешевих редукторах встановлюється один, для під'єднання манометра або консолі. Більш дорогих є два порти, один для манометра, інший для трансмітера (бездротовий передавач, який передає на Ваш комп'ютер підводний, скільки в балоні залишилося повітря).
Низького тиску порти бувають від трьох до п'яти, іноді трапляються більше. До них приєднуються: другого ступеня шланг, плавучості компенсатор, октопус, якщо Ви поринаєте в сухому костюмі, вкручується шланг від нього.
У деяких моделях першого ступеня, є поворотна турель, ця модель буде стояти дорожче. Вона універсальна, підійде до спарки, балону одному, стейдж, сайдмаунту, зможете повертати турель в будь-яку сторону, тим самим виставляючи шланги, як буде Вам зручніше.
A C 2 + COMPACT октопус Cressi Sub
Механізм в них досить простий, складається з пружини, яка стискається і розтискається. Не дорогий, легкий в обслуговуванні, довговічний. Застосовують їх у чистій, теплій воді, тому що елементи під впливом середовища агресивного, згодом можуть зношуватися. Механізм цей вважається відкритого типу. Винятком є модель MK 25 EVO DIN 300 бренду Scubapro. Технологія новітня з системою XTIS, продовжує термін експлуатації, можна застосовувати при холодній температурі води.
Механізм цього першого ступеня складається з мембрани гумовою і її подібних матеріалів, яка відслужить менше ніж пружина, знадобиться частіше проводити обслуговування, гума з часом тріскається, виходить з ладу. Але є дуже великий плюс, вони передбачені для використання в холодній воді, забрудненої і дуже брудній воді. Вважаються вони закритого типу. У цих регуляторах може бути присутня камера суха, в них занурюватися можна в самій холодній воді, + 4 ° С і нижче. Виглядає так, на редуктор ковпачок гумовий одягається, ще буває сумішшю містить відсоток спирту заповнюють. Збалансовані, йдуть всі мембранні регулятори.
MK 17 EVO DIN 300/600 Scubapro
Цей редуктор дозволяє дихати легко, комфортно на будь-якій глибині, і незалежності скільки залишилося у Вашому балоні повітря. Наприклад, в балоні десь залишилося 40 атм, різницю Ви не відчуєте, або напарнику на великій глибині дали октопус, якщо у нього закінчилося повітря, різницю в диханні теж не відчуєте. Але, є і мінус, не відчуєте що у Вас закінчується повітря і треба на поверхню спливати.
Редуктора цього, конструкція проста, дешевше коштує, при обслуговуванні не вимагає великих витрат. На глибині великий відчуєте дискомфорт при вдиху, якщо у напарника закінчився кисень в балоні і Ви йому дали свій октопус, то доведеться по черзі робити вдихи Вам. Якщо повітря залишилося менше ніж 40 атмосфер, повітря з балона доведеться висмоктувати.
MK 2 EVO DIN 300 / R195
З'єднання швидкороз'ємне регулятора з балонним вентилем, у вигляді буде струбцини. Складає тиск максимальне 232 атм. У ньому місце слабке вважається О-кільце, від тиску якщо перевищить слабо захищене.
З'єднання DIN
Редуктор надійно в вентиль балона повинен вкручуватися. Максимальний тиск витримує 300 бар. Надійна фіксація О-кільця.
MK 11 DIN 300 / C370 + R 095 Scubapro
Легочник може виготовлятися з таких матеріалів: сплави різних металів, пластик (технополимер), або втілити в собі, те й інше. Повністю пластиковий, дешевий, не довговічний, для теплої води. Пластик - метал більш довговічний, для помірно холодної води. Металевий дорогий, довговічний, для холодної води.
Друга ступінь може мати два регулювання, заслінка регулювання Вентурі і регулювання клапана пружинного (зусилля видиху / вдиху, вимірюється який в Дж / л). Маючи ці два регулювання, легочник стояти буде дорожче. У дешевих буде одне тільки регулювання Вентурі, або взагалі не однієї не буде.
MK 17 EVO DIN 300 / A- 700 / R195
Клапан треба відкрити на балоні, трохи видути повітря, щоб води частинки, можливо пилу в регулятор потім не потрапили.
Перед з'єднанням, перевірте обов'язково на наявність і ціла чи прокладка гумова на балоном клапані.
Змастіть О-кільце силіконом, або власною слиною.
Відкриваєте до кінця на балоні клапан, потім зробити треба пів обороту акуратно назад.
Манометра обов'язково показання треба подивитися.
Легочник перевірити, кнопка повинна працювати.
Звертайте увагу на загубник, повинен бути цілим.
TWIN DIN Beuchat
Після занурення, перед тим як зняти регулятор, на початку сполосніть його на балоні.
Потім на балоні клапан закрутити.
Випустити з системи повітря, треба на кнопку натиснути легочника.
Промивати акуратно треба прісною водою, завжди регулятор.
Висушити насухо, уникаючи звичайно сонячних прямих треба променів.
При зберіганні і перевезенні, бажано використовувати сумку для регулятора.
R 195 Scubapro
Магазин Батискаф надає офіційний, ліцензований центр, по сервісу, ремонту та обслуговування круглий рік регуляторів.